Mondelinge vraag aan de Schepen van Openbare werken voor de districtsraad van 29 november 2010

Onderwerp: verkeersveiligheid as Berkenrodelei – Ijskelderstraat – Lichtenberglaan

Sinds de werken aan het kruispunt Berkenrodelei – Cdt. Weynsstraat zijn aangevat werd het traject van buslijn 1 aangepast.


Na het bedienen van de laatste halt in de Berkenrodelei gaat het traject richting Antwerpen nu verder over de Ijskelderstraat i.p.v. de Cdt. Weynsstraat.


Tevens neemt al het zware vrachtwagenvervoer (o.a. dit van de wegenwerken) hetzelfde traject.


 


Telkens wanneer de lijnbussen elkaar in tegengestelde rijrichting of vrachtwagenvervoer kruisen is de rijbaan voornamelijk in het eerste stuk van de Ijskelderstraat veel te smal om normaal passeren mogelijk te maken en rijdt men gewoon over de voetpaden.


Dit wordt dan bovendien ook nog in de hand gewerkt door de huizenbouw aldaar, waarvoor betonmolens en aangeleverde materiaalwagens in de straat op piekmomenten een waar verkeersknelpunt veroorzaken.


 


Een veilige situatie kunnen we het daar echt niet noemen, een tijd geleden werd een bewoner bij het verlaten van zijn huis bijna van het voetpad weggemaaid.


Bovendien worden de voetpaden en stoeprand daar gewoon stuk gereden (zie meegegeven fotobestand).


 


Daarom volgende vragen:


 


          Is de Schepen op de hoogte van deze gevaarlijke situatie?


          Waarom is er toch zo weinig communicatie tussen de verschillende actoren?


          Vorderen de werken fase 1 Berkenrodelei wel volgens het vooropgestelde tijdsschema? Eigenlijk zien de omwoners weinig beweging op de werf aldaar.


 


 


 


Patrick Smedts


Districtsraadslid Fractie Vlaams Belang-VLOTT Hoboken

Misschien bent u ook geïnteresseerd in ...